رزرو

قالیشویی با مواد نانو چطور ممکن است؟

اول بیایم یک توضیحی درباره نانوشویی بدهیم، اینکه نانوشویی چیست و با چه موادی صورت می گیرد؟

نانوشویی نه فقط برای فرش بلکه برای شستشوی مبلمان و در کارواش ها و دیگر شستشو ها صورت می گیرد. قالیشویی با مواد نانو به این معناست که قالی ها با مواد خاصی شستشو می شود که دیگر لکه ای در آن ایجاد نمی شود.

به فرض مثال اگر فرش نانوشویی شود و ما یک لیوان چای روی آن بریزیم، آن فرش دیگر لکه به خود نمیگیرد. برای این کار عملا باید الیاف قالی ها نانو شود که هزینه بسیار بالایی دارد.

این نوع شستشو در قالیشویی سنتی صورت نمی گیرد.

نانوشویی برای فرش های دستباف یا ماشینی بهتر است؟

در حالت کلی محدودیتی برای این کار نیست یعنی هم برای شستشوی فرش دستباف و هم برای فرش های ماشینی امکان پذیر است ولی چون فرش های دستباف از ارزش بیشتری برخوردارند و اکثرا نمی خواهند که قالی های دستبافشان کثیف نشود، به سراغ نانوشویی می روند.

از مزایای قالیشویی با مواد نانو، ضدعفونی کردن فرش ها می باشد که کاملا ضدعفونی می شوند.

می توان گفت نانوشویی آسیبی به قالی های دسباف و ماشینی شما نمیزند و حتی فوایدی هم دارد که در ادامه ذکر میکنیم.

روش های نانوشویی در قالیشویی

بعضی از افراد بر این باورند که نانوشویی در قالیشویی ها با دستگاه های خاصی صورت میگیرد ولی در واقع این عمل کاملا دستی با استفاده از الیاف فرش شما انجام می شود اما نانوشویی روش هایی دارد که با استفاده از شامپو فرش خاص شستشو داده می شود.

اما لازم به ذکر است که قالیشویی با مواد نانو در قالیشویی نوید باران به صورت تضمینی و ۱۰۰% نیست. یعنی تضمین کامل را نمی دهیم که دیگر قالی های شما کثیف نمی شود ولی چون در این روش با شام=و های خاص شستشو می دهیم تا حد امکان از کثیف شدن و لکه شدن آن جلوگیری می کند یعنی فرش ها به مرور زمان کمتر کثیف می شوند.

فواید شستشوی فرش با مواد نانو

فرش هایی که نانوشویی می شوند دیگر احتمال بیدزدگی و رشد قارچ و میکروب در آن ها از بین میرود و این موضوع برای قالی های دستباف بسیار خوب است.

از بوی بد فرش جلوگیری می کند و دوام و ماندگاری الیاف های فرش را بیشتر می کند اما به دلیل هزینه بالایی که نصبت به شستشوی عادی فرش دارد ممکن است خیلی از مردم به آن ها اعتماد نکنند، به خصوص برای فرش های ماشینی.

در این حالت کلی می توان گفته به ارزش و علاقه شما به یک نوع قالی دارد که چقدر آن قالی برای شما ارزش دارد.

پاسخی بگذارید

خروج