رزرو

شستن فرش با بخارشوی

چنانچه شستشوی قالی با بخار اصولی انجام شود و از مواد و پودر قالیشویی معتبر استفاده شود این روش امکان پذیر است. قالیشویی با بخار یک روش پاک کننده کامل شناخته شده در سراسر جهان است که ۰۷ درصد خاک و گرد و غبار فرش گرفته می شود و فرش به صورت لایه لایه از بالا تا پایین تمیز می شود.

این یک سیستم رطوبتی است که در آن از رطوبت کمی برای شستن فرش استفاده می شود. این متد برای شستن فرش هایی که به شدت کثیف هستند کاربرد دارد. در واقع قطرات ریز آب داغ که با محلول شوینده مخلوط شده اند تحت فشار شستشو با بخار به عمق پرز های قالی و فرش تزریق می شوند.

گاهی در قالیشویی ها روش بخارشوی برتری دارد به این دلیل که شوینده هایی که در قالیشویی به روش خشک کن استفاده می شود سلامت آن ها و همینطور محیط زیست را به خطر می اندازد. آب داغ این دستگاه برای تمیز کردن هر محلول پاک کننده کافی است.

این سیستم همچنان توانایی حذف و مجع آوری ماسه های موجود در الیاف فرش را دارد، همچنان اگر در طول سال فرش های شما چرک نشده اند. می توانید با بخارشوی پاکسازی انجام دهید. با استفاده از یک اسپری تمیز کننده بر سطح فرش قبل از عملیات مکش در نهایت یک فرش خشک و تمیز ارائه می شود.

نحوه شستشوی فرش با بخار

در این سیستم پاکسازی با بخار فرش کاملا تمیز می گردد. ابتدا توسط جاروبرقی بر روی سطح فرش گرد و غبار خارج می شود و بعد دستگاه قالیشویی شوینده دترجنت را روی فرش اسپری می کند. سپس آب گرم روی سطح فرش و همچنان کل فرش با آلودگی ها و غبار ها ترکیب شده و شوینده ها را بر روی الیاف فرش فعال میکند.

برای فرش هایی که الیاف پشم یا طبیعی و دارند از مواد اسیدی و برای فرش هایی که الیاف مصنوعی دارند. از مواد قلیایی استفاده می شود،سپس یک جاروبرقی آب آن را میکشد. زمان خشک شدن فرش بسته به الیاف فرش و نوع تجهیزات شستشو متغیر است.

بخارشوی فرش های ماشینی

هنگامی که الیاف فرش های ماشینی بر اثر رفت و آمد تخت می‌شوند. قالیشویی با بخار باعث به بالا حرکت کردن مجدد رشته های فرش می شود و در واقع با این روش فرش احیا شده و کارکرد آن بهبود می بخشد. آب داغی که روی فرش پاشیده می شود با آلودگی های دیگر فرش اشباع میشود و از طریق مکش به درون ماشین بخار شوی برمی‌گردد.

معمولاً محلول پاک کننده نیز به آب اضافه می گردد تا به نابودی آلودگی و گرد و خاک کمک کند. برای شستشوی موکت هم از این روش استفاده میشود. در این پروسه به متغیرهایی مانند نوع شوینده اضافه شده.

به ماشین( که برای فرش ماشینی قلیایی است ) و همچنین حرکت سریع و آهسته روی فرش باید دقت شود.

پاسخی بگذارید

خروج