رزرو
آموزش شستن مبل در خانه
شستشوی مبل

آموزش شستن مبل در خانه

مبلمان پارچه‌ای و مبلمان چرم انتخاب راحت و زیبایی برای هر منزلی هستند. اکثر افراد در انتخاب مبلمان خانه خود به سراغ مبلمان پارچه‌ای می‌روند، چرا که این نوع مبلمان راحت و در عین حال شیک و زیبا هستند. همچنین مبلمان چرم جزء آن دسته از مبلمانی هستند که به دلیل راحتی خاص و منحصر به فرد خود بسیار مورد توجه افراد قرار می‌گیرند. در حالی که مبلمان چوبی نظیر مبل‌های کلاسیک و سلطنتی یا همان استیل، در عین شیک و زیبا بودن، راحتی مبلمان پارچه‌ای و مبلمان چرم را ندارند و بیشتر برای مکان‌ها و فضاهای رسمی و میهمانی‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما به این مسئله نیز باید توجه داشت که مبلمان پارچه‌ای و مبلمان چرم نسبت به مبلمان چوبی سریع‌تر و بیشتر کثیف می‌شوند و نیز تمیز کردن آنها دشوارتر از مبلمان چوبی است.

مسئله کثیف شدن مبلمان و صندلی‌های استفاده در منزل مانند صندلی راک و یا یا صندلی‌های نوع لهستانی، یک حقیقت غیر قابل انکار است که هر چقدر هم بخواهیم آن را نادیده بگیریم باز هم کثیف شدن و همچنین نامرتب دیده شدن آن‌ها به سراغ ما می‌آید! تکه‌های نان، شیرینی و خوراکی‌های دیگر که روی مبل می‌ریزند و راه خود را به داخل شیارهای مبلمان شما پیدا می‌کنند، لکه‌هایی که بر اثر ریختن چای و نوشابه و روغن و سایر نوشیدنی‌ها به وجود می‌آیند، و همچنین موهایی که روی مبلمان و صندلی‌ها می‌ریزند و همه و همه باعث کثیف و نامرتب دیده شدن مبلمان می‌شوند که البته این نامرتب بودن مبلمان و صندلی‌ها باعث نامرتب دیده شدن سرتاسر منزل نیز می‌شود.

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، شستن و تمیز کردن مبل در خانه کار بسیار دشواری نیست و تنها به مقداری زمان نیاز دارد. پس از اینکه این آموزش و راهنمای شستن مبل در منزل را مطالعه کردید، می‌توانید به سراغ تمیز کردن و شستن مبلمان خود بروید. اما پیش از هر کاری توجه داشته باشید که مواردی که در آموزش شستشوی مبلمان در خانه فرا گرفته‌اید، برای نوع مبلمان شما مناسب باشد و به آن‌ها آسیبی نرسانند. بدین ترتیب، برای اینکه مطمئن شوید به مبلمان شما آسیبی نمی‌رسد، همان طور که در نکاتی برای شستشوی مبل پارچه‌ای به آن اشاره کردیم، ابتدا کاری که می‌خواهید انجام دهید را روی قسمتی کوچک و دور از دید مبل خود امتحان کنید، اگر توانستید به راحتی آن قسمت را تمیز کنید و به آن آسیبی نرسید، می‌توانید کار اصلی را شروع کنید.

پاسخی بگذارید

خروج