رزرو

شستشوی فرش ماشینی

فرش ماشینی را می توان گفت در خانه های هر ایرانی، پیدا می شود که جزو بیشترین موارد برای سفارشات قالیشویی می باشد. برای شستشوی فرش ماشینی ابتدا باید انواع آن را بشناسیم تا بتوانیم شستشوی مناسب و مواد مناسب را برای آن انتخاب کنیم. چنانچه شستشوی فرش ماشینی اصولی باشد کیفیت فرش حفظ می شود و حتی طول عمر قالی افزایش می یابد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد شستشوی فرش ماشینی برای شما عزیزان توضیحاتی بدهیم.

هر فرش ماشینی می تواند دارای سه تنوع مختلف تار و پودی باشید مانند نخ پرز، نخ تار و نخ پود. در ادامه مقاله به این سه نوع فرش ماشینی می پردازیم.

نخ پرز

این دسته شامل فرش های پرز بلند ماشینی یا فرش شگی می باشند که شستشوی آن نیازمند دقت و ظرافت خاصی است.

مراحل شستشوی آن شامل جارو زدن، برس کشین و با محلول شستشو شستن و بعد آویزان کردن قالی است و برای محافظت آخرین مرحله باید از ایجاد لکه روی فرش جاوگیری کرد که برای این کار می توان از اسپری ضد لک استفاده کرد.

نخ تار

فرش های ماشینی پلی استر و یا همان ابریشم مصنوعی را شامل می شوند. این فرش ها قابلیت هایی چون ضد چروک بودن بدون پرز دهی و رنگ پذیری فوق العاده دارند.

از دیگر مزایای این فرش عدم جذب رطوبت در آن است و آلودگی های موجود در فرش به هنگام شستشو به آسانی از روی آن پاک می شود در نهایت در زمان کوتاهی نیز خشک می شوند که این قابلیت مختص مکان های جغرافیایی مرطوب می باشد.

نخ پود

این نوع که شامل فرش های پشمی و اکریلیکی می باشد طول عمر بیشتری نسبت به فرش های پلی استر دارند و دچار آب رفتگی و تغییر در گذر زمان نمی شوند. این فرش ها در مقابل شستشو و نور آفتاب بسیار مقاوم هستند و تحمل حرارت بالا دارند معایب آن ها تنها پرز دهی بالا است.

جهت شستشوی آن ها از شامپوهای شستشوی صنعتی استفاده می شود تا زردی ریشه فرش رخ ندهد و زاویه شستشوی این دست قالی ها به یک سمت می باشد تا به الیاف فرش آسیبی وارد نگردد.

سه نکته مهم در رابطه با انتخاب قالیشویی فرش های ماشینی

  1. فرش های ماشینی به دلیل دارا بودن الیاف پلاستیکی گرد و غبار بیشتری را نسبت به فرش های دستباف به خود جذب می کنند از این رو انتخاب قالیشویی مناسب و درجه یک الزامی است و یکی از مهم ترین معیار های انتخاب قالیشویی مناسب داشتن مجوز از سمت اتحادیه صنف قالیشویان شهر است.
  2. ویژگی دیگر در اولویت انتخاب قالیشویی فرش ماشینی مهارت آن در شخک کردن و ترمیم و رفوگری است.
  3. این نکته را باید در نظر گرفت که تحویل سالم فرش نیازمند به یک قالیشویی مکانیزه و مجهز است که روش های مدرن را جایگزین روش های سنتی مانند خشک کردن سنتی کرده است تا فرش شرایط بد آب و هوایی را متحمل نشود. قالیشویی قابل اعتماد با در نظر گرفتن نوع الیاف و رنگ آمیزی فرش که پیشتر به آن اشاره شد خدمات شستشوی فرش را ارائه می دهد.

شستشوی فرش ماشینی با دستگاه بخار در منزل امکان پذیر است؟

درست است که قالیشویی با دستگاه بخار کاربردی است اما جای خدمات حرفه ای قالیشویی را نمی گیرد. در کل در مواقع اضطراری استفاده از دستگاه بخار روش خوبی برای شستن فرش ماشینی در منزل است.

طریقه استفاده از آن به این صورت است که ابتدا دستگاه آب داغ را به همراه مواد تمیز کننده روی سطح فرش کشیده می شود بعد با مکش مجدد آلودگی های همراه با آب به درون دستگاه باز می گردد و فرش تمیز می شود. دستگاه ها قابل حمل بوده و هر چند بخارشوی های کارخانه های قالیشویی حرفه ای تر و صنعتی تر است اما داشتن آن ها در منزل برای شستشوی فرش ماشینی و یا حتی مبلمان خالی از لطف نیست.

کارخانه قالیشویی نوید باران یکی از برترین کارخانه های قالیشویی شرق تهران است که می تونید فرش های خود را با خیالت راحت به آن بسپارید و به بهترین و تمیز ترین صورت فرش های خود را تحویل بگیرید. برای سفارش از نوید باران تنها کافی است تلقن خودر را بردارید و با ما تماس بگیرید و یا از طریق سایت نوید باران می توانید به صورت ۲۴ ساعته برای شستشوی فرش های خود سفارش آنلاین ثبت نمایید.

پاسخی بگذارید

خروج