رزرو

خشک کردن فرش هایی که خیس شده اند

طریقه خشک کردن فرش خیس

خیس بودن فرش م یتواند باعث نابودی آن شود. هر گونه خیسی می تواند وارد الیاف زیبای شما شده و سرسختانه برای ماندن در آن مقاومت کند. بنابراین اگر فرش تان را دوست دارید نباید آن را خیس رها کنید. خیسی تار و پود فرش می تواند باعث ایجاد پوسیدگی در آن ها شده و در نهایت فرش را نابود کند.

علاوه بر این رطوبت به وجود آمده در لا به لای فرش می تواند بستر را برای رشد قارچ و کپک فراهم کند و این سموم ایجاد شده و اعضای خانوداه تان منتقل خواهد شد. پس مهم است که اگر به هر علتی فرش شما خیس شد، در این مطلب با طریقه خشک کردن فرش خیس آشنا شوید و خیلی سریع آن را خشک کنید.

چگونه یک فرش خیس یا نم دار را خشک کنیم؟

در چنین مواقعی اولین چیزی که ممکن است از ذهن شما عبور کند، قرار دادن فرش در معرض نور خورشید است. اگر فرش تان را دوست دارید توصیه می کنیم به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید؛ قرار دادن فرش خیس در معرض نور خورشید می تواند رنگ های آن را از بین ببرد! وقتی فرش شما خیس می شود، فورا باید وارد عمل شوید و آن را با روش دیگری خشک کنید تا جلوی اتفاقات بدتر را بگیرید. برای این کار فورا یک دستمال تولات بزرگ یا حوله روی ناحیه مرطوب بگذارید.

کمی روی حوله یا دستمال فشار وارد کنید تا خیسی را جذب خودش کند. هر زمانی که احساس نیاز کردید، یک دستمال خشک را جایگزین دستمال خیس شده کنید. این کار را تا زمانی که قسمت خیس شده فرش خشک شود، ادامه دهید. علاوه بر این زیر فرش را هم بررسی کنید تا عاری از هرگونه خیسی و رطوبت باشد.

حالا که تا حدودی رطوبت قسمت خیس شده فرش را گرفته اید، می توانید به وسیله یک جاروبرقی هوای مربوط داخل تاروپود بخش خیس فرش را به بیرون بکشید. به عنوان جایگزین می توانید از یک سشوار هم استفاده کنید. البته باید سشوار را در فاصله مناسبی از فرش بگیرید تا باعث سوختن تاروپود آن نشود.

همچنین اگر فضای مناسبی در هوای آزاد دارید و خورشید هم در حال غروب کردن است، می توانید فرش را در فضای باز پهن کنید تا با جریان هوا خشک شود. فقط مراقب باریدن باران باشید تا زحمات شما هدر نرود. توصیه می کنیم برای از بین بردن رطوبت فرش ار دستگاه بخارشوی خانگی استفاده کنید. بخار، هرگونه قارچ و کپک مرده را تمیز می کند.

اگر در خشک کردن فرش خیس خود ناموفق بودید یا به هر دلیلی توانایی انجام این کار را ندارید، می توانید ان را به خشکشویی بسپارید. خشکشویی های مجاز با دستگاه های مخصوصی که برای خشک کردن فرش مورد استفاده قرار می گیرد، می توانند به بهترین شکل ممکن رطوبت فرش شما را بگیرند تا از آسیب دیدن آن جلوگیری شود.

قالیشویی ها چگونه فرش خیس را خشک می کنند؟

قالیشویی ها توسط دستگاه های مکش هوای بسیار قوی (قوی تر از جاروبرقی های خانگی) می توانند به خوبی آب را از لا به لای تاروپود فرش خارج کنند. این جاروها دارای مخزن جداگانه ای برای مایعات هستند. سپس فرش در یک فضای باز پهن می شود تا با جریان هوا، رطوبت آن خشک شود و بوی بد حاصل از رطوبت آن هم از بین برود.

پاسخی بگذارید

خروج