رزرو

شستشوی فرش ابریشم بلژیکی

فرش های ابریشم بلژیکی از سری نوآوری‌های مدرن در دکوراسیون می باشند؛ جنس این فرش‌ها ویسکوز می باشد که پایه طبیعی دارند و دارای ماهیت گیاهی می باشند.

پشت فرش های ابریشم بلژیکی را لاتکس در بر می‌گیرد از این رو چسبندگی خوبی به زمین پیدا می‌کنند.

شستشوی خانگی این قبیل فرش ها به دلیل وجود لاتکس بسیار دشوار است زیرا احتمال کیس و یا گلوله گلوله شدن بافت فرش زیاد میشود در نتیجه شستن این فرش های حساس نیاز به مهارت خاصی دارد که تنها یک قالیشویی معتبر و مجرب مانند کارخانه قالیشویی نوید باران از پس این عملیات بر می‌آید که طبق تشخیص کارشناسان فرش های بلژیکی شسته و یا خشکشویی فرش می گردند.

ما جهت حفظ کیفیت فرش بلژیکی و عدم ادغام رنگ های آن در حین شستشو موظف به استفاده از شامپوهای صنعتی و تحویل سالم فرش به مشتری می باشیم.

ویژگی های فرش ابریشم بلژیکی

اخیراً فرش هایی تحت عنوان فرش ابریشم بلژیکی با تنوع زیاد در نقش و نگار طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

همانطور که ذکر شد جنس این فرش ها از ویسکوز و پلی استر می باشد و این امر دلیل چسبیدن فرش به زمین است.

این فرش ها بسیار نازک می باشند و برای راه رفتن روی آنها بهتر است که از دمپایی روفرشی و صندل استفاده کرد تا موجب آسیب به فرش نگردد.

در کل الیاف موجود در فرش ابریشم بلژیکی بسیار ظریف می باشند و برترین ویژگی این گونه فرش ها بدون پرز بودن آنها است.

شستشوی فرش بلژیکی مانند شستشوی فرش ماشینی با روش های مناسب در کارخانه افرا انجام میشود.

تفاوت فرش ابریشم بلژیکی با ابریشم مصنوعی

فرش ابریشم بلژیکی در اصل همان ابریشم مصنوعی می باشد و جهت تشخیص آن میتوان یک ریشه از فرش را بسوزانید و بوی حاصل از سوختگی شبیه به بوی کاغذ است.

نخ موجود در این فرشها ویسکوز است که در واقع یک الیاف مصنوعی با منبع طبیعی است.

اینگونه فرشهای ابریشم مصنوعی یا به اصطلاح بلژیکی هرگز دچار پرز دهی نمی شوند و به دلیل خاصیت ضد آلرژی بودن برای کودکان و بیماران تنفسی مناسب می باشند.

مزیت دیگر این فرش ها عدم جذب گرد و خاک و مو است که این به دلیل ضد الکتریسیته ساکن بودن ابریشم مصنوعی است شفافیت و درخشندگی بالا را نیز باید به ویژگی های این فرش ها افزود.

وزن کم فرشهای ابریشم بلژیکی قابلیت شستشوی آن را در قالیشویی نوید باران افزایش می‌دهد و از طرف دیگر جابجا کردن آن در حین عملیات شستشو بسیار آسان است.

پاسخی بگذارید

خروج