رزرو

نکاتی در مورد فرش های چرمی

فرش چرمی این روزها در خانه های ایرانی و به خصوص در منزل هایی با وسایل گران قیمت زیاد شده است و از این رو فرش های چرمی مصنوعی و درجه پایین تر نیز بسیار رایح شده است.

فرش های چرمی زیبایی خاص خود را دارند و معمولا در ابعاد کوچک هستند و بیشتر جنبه تزیینی دارند. از این بابت در شستشوی فرش های چرمی باید دقت لازم را داشت.

انواع فرش های چرمی را بشناسید:

فرش چرمی پوست از حیوانات گرفته می شود و انواع مختلفی دارد ولی نوع های رایج آن چرم گوسفند و بز و گاو می باشد.

یکی از سوالالتی که در قالیشویی ها پرسیده می شود این است که برای شستشوی فرش های چرمی به قالیشویی اعتماد کنیم؟ قبل از جواب این سوال مواردی که می شود در مورد فرش چرمی در منزل رعایت کرد را بدانیم.

نحوه شستشو و نگهداری از فرش های چرمی در منزل

نکاتی که باید در رابط با فرش پوست چرم بدانید این است:

اول از همه فرش ای چرمی را در معرض رفت و امد و پاخوردگی قرار ندهید زیرا باعث زودتر کثیف شدن و به مرور پوست پوست شدن آن می شود (البته بستگی دارد که پوست چرم فرش چقدر مرغوب و چقدر اصل باشد) ولی باز هم امکان پوست پوست شدن وجود دارد.

یکی دیگر از موارد این است که زیاد در معرض رطوبت و خیسی قرار نگیرند چون ممکن است به دلیل چرم بودن بوی خاصی بگیرد.

از آلودگی و کثیفی آن ها جلوگیری کنید یعنی هر روز فرش های چرمی را جارو برقی کنید در جهت پرز و پشم های آن در صورت وجود لکه در فرش چرمی حتما بلافاصله پیگیری کنید و آن لکه را با دستمال خشک برطرف کنید.

در چه صورت برای شستشوی فرش چرمی به قالیشویی تماس بگیریم؟

در حالت کلی فرضش ها به توصیه کارشناسان قالیشویی سالانه حداقل یک بار به شستشو نیاز دارند از این رو به قالیشویی های مجاز اعتماد کنید و نترسید.

فرش های چرمی پوست شما را به بهترین روش و کاملا دستی و با شامپو فرش و موارد مخصوص شسته می شود.

بعضی اوقات ممکن است چرم فرش شما خیلی معمولی و در واقع مصنوعی باشد در این صورت با تایید کارشناس با آب و تاید و موارد معمولی شسته شود و آسیبی نبیند.

پاسخی بگذارید

خروج