رزرو

نحوه شستشوی فرش ابریشم مصنوعی

درست است که فرش های ابریشم مصنوعی از با دوام ترین الیاف مصنوعی ساخته شده اند اما به دلیل تراکم بالای بافت و رنگ های بسیار خاص نمی توان آن ها را به راحتی شست.

قالیشویی نوید باران در شستشوی فرش های ابریشمی که زیر مجموعه شستشوی فرش ماشینی است که به صورت تمام ابریشم بافته نشده اند با توجه به علم لکه زدایی و نوع لکه سبک قالیشویی متفاوتی را پیاده می کند.

پرسنل ما به هیچ وجه از مواد پاک کننده شیمیایی در شستن این نوع فرش ها استفاده نمی کنند و با بهره گیری از صابون های طبیعی و لکه برهای طبیعی عمر فرش شما را افزایش می دهند.

از بخار و آب داغ نیز استفاده نمی شود تا سلامت فرش ابریشم مصنوعی شما حفظ گردد.

کارشناسان دوره دیده افراد با تشخیص سال بافت و تکنیک های رنگرزی مقاومت فرش های ابریشم شما را می سنجد و تنها از شامپوهای ملایم در لکه زدایی این فرش ها استفاده می کنند.

کارخانه قالیشویی مکانیزه مدرن نوید باران شستشوی انواع فرش های ابریشم را به صورت حرفه ای و تخصصی انجام می دهد و ضمانت خواهد کرد که سلامت این کالای ارزشمند حفظ گردد.

با در نظر گرفتن ظرافت الیاف فرش و شستشوی اصولی کارکنان از حفظ زیبایی و براقیت فرش تان اطمینان حاصل کنید.

تفاوت مواد شوینده قالیشویی فرش ابریشم

اکثر الیاف ابریشمی بسیار حساس هستند و در برابر سختی مواد شیمیایی مقاومت چندانی ندارند بنابراین نباید از پاک کننده های شیمیایی و یا لکه بر هایی از این قبیل جهت شستشوی فرش های ابریشم مصنوعی استفاده کرد.

تمامی پرسنل قالیشویی نوید باران با به کارگیری از مواد طبیعی به تقویت الیاف فرش ابریشم کمک می کنند و هرگز اجازه نمی دهند پارگی در فرش ایجاد گردد.

تیم نوید باران با به کارگیری محلول های شستشوی مخصوص فرش های ابریشم مصنوعی و مهارت خاص فرش را چنان اصولی شستشو می دهند که براق تر از روز اول گردد.

لازم به ذکر است از آنجایی که هر گونه منابع حرارتی و گرما سایر فرش ابریشم را کاهش می دهد یا به فروش اسیب جدی می رساند هرگز در قالیشویی مدرن نوید باران مورد استفاده قرار نمی گیرند و جهت شستشوی این فرش ها از آب سرد و یا ولرم استفاده می کنند زیرا آب داغ سبب محو شدن رنگ فرش و یا کوچک شدن سایز فرش ابریشم می گردد.

فرش ابریشم مصنوعی در خانه بشوریم؟

عاقلانه است که فرش های ابریشم مصنوعی را در خانه نشویی زیرا یک اشتباه در شستشوی این فرش های با ارزش ممکن است سبب ضربه مالی سنگینی شود.

در زیر به نکات شستشوی و لکه بری فرش با نخ ابریشم مصنوعی در منزل اشاره می گردد:

  • جهت لکه بری فرش از محلول رقیق شده ۲۰ درصد وایتکس با آب سرد و کمی پودر لباسشویی استفاده کنید و با پارچه پنبه ای یا اسفنج آغشته به این محلول در جهت خواب فرش روی محل مورد نظر بکشید.
  • جهت شستشوی کلی از کف شامپو فرش استفاده کنید و فقط در هر بار شستشو در یک جهت و توسط پارچه پنبه ای این کار را انجام دهید و از شستن فرش ابریشم به صورت گردشی و فشار در بخش ابریشمی خودداری کنید.
  • با دست کشیدن بر روی فرش و با ریختن آب تمامی مواد شوینده را از آن خارج کنید؛ آب مورد استفاده برای شستن فرش ابریشم مصنوعی باید سرد یا ولرم باشد.
  • برای برداشتن لکه های رنگی از سطح فرش از سودای خالص استفاده کنید و در آخر با یک دستمال تمیز و سفید سودای باقی مانده را از سطح فرش جمع کنید.
  • برای خشک کرذن سطح لکه گیری شده از حرارت استفاده نکنید و فرش را در مسیر جریان هوا قرار دهید تا خشک گردد.
  • پس از اتمام عملیات شستشوی فرش را لوله نکنید و پرزهای فرش را توسط دستمال نخی یا حوله ای بگیرید و سپس فرش را از پشت در نور مستقیم خورشید قرار دهید.
  • در مرحله آخر پس از خشک شدن فرش آن را بر روی زمین پهن نمایید و توسط برس فرش را در جهت خواب آن برس بزنید تا به حالت اولیه خود بازگردد.

با سپردن انواع فرش های ابریشمی تان به قالیشویی نوید باران از درخشندگی و کیفیت بافت فرش خود پس از تحویل رضایت کامل خواهید داشت.

پاسخی بگذارید

خروج