رزرو

آموزش شستشوی مبل پارچه ساتن در منزل

شستشوی مبلمان در منزل باعث زیبا جلوه دادن فضای خانه می شود و هم چنان طول عمر پارچه مبل را افزایش می دهد. یکی از حساس ترین پارچه ها ساتن است که نگهداری و شستشوی آن نیازمند ظرافت خاصی است.

برای شستشوی مبل های پارچه ساتن پیش از هر اقدامی ضروری است گرد و غبار و خرده ریزه ها را با جاروبرقی تمیز کنید. اغلب مبلمان دارای برچسب های راهنما می باشن که در کنار مبل و یا زیر صندلی چسبانده شده اند.

اگر حرف w را در برچسب مشاهده کردید بدین معناست که آب به مبل شما آسیبی وارد نمی کند و حرف s نشنگر این است که بهترین متریال برای شستشوی مبل شما محلول پاک کننده بدون نیاز به آب است و اگر با ws مواجه شدید استفاده هم از آب و هم محلول پاک کننده بدون آب بلامانع است و x به این معناست که برای تمیز کردن مبل خود تنها از حاروبرقی یا برس نرم استفاده کنید.

اصول کلی برای لکه بری این گونه مبل ها این است که پس از جاروبرقی جوش شیرین را به مدت ۲۰ دقیقه روی سطح مبل بپاشید. سپس توسط جاروبرقی جوش شیرین سطح مبل را جارو کنید. قدم بعدی آماده کردن محلول تمیز کننده توسط ریختن سه قطره صابون مایع در حدود ۴ فنجان آب است که یک پارچه کتان را آشته به این محلول می نمایید و با حرکات چرخشی روی لکه مالش می دهید و پس از اتمام کار رطوبت پارچه را با یک پارچه خشک بگیرید.

روش دیگر شستشوی مبل های پارچه ساتن از طریق بخارشوی است بدین صورت که قسمت شامپو روی مبل قرار داده می شود و نازل را روی پارچه قرار می دهیم تا مواد پاک کننده آزاد شود و مانند جاروبرقی روی سطح مبل حرکت کنید.

شرکت های قالیشویی و مبل شویی نیز از طریق دستگاه مکانیزه و قدرت پاک کنندگی بالا و سیستم گرمایش مجهز چربی ها و آلودگی ها را از درون الیاف مبل های پارچه ای به سادگی می زدایند.

برای شستشوی مبل پارچه ساتن از شامپو فرش استفاده کنیم؟

بله استفاده از شامپو فرش جهت شستشوی مبل پارچه ای به شرط اینکه شامپو به طور مستقیم با مبل در تماس نباشد کاربردی است.

می توان با کمک یک پارچه کتان آغشته به مواد شوینده شامپو فرش که تنها کف روی آب را گرفته است تمام قسمت های مبل را تمیز کرد البته به آرامی و دقت به عمل آورید که پارچه روی سطح ساتن مبل ساییده نشود.

سپس با کمک یک پارچه بزرگ و تمیز کف های اضافی را پاک کنید و مرحله بعدی آبکشی اساسی را از طریق یک تشت بزرگ آب و نمدار کردن پارچه انجام دهید تا همه آلودگی ها و کف های شامپو از روی مبل پاک گردد.

نحوه لکه بری از پارچه ها ساتن مبلمان

کاربردی ترین روش برای لکه بری پارچه های ساتن استفاده از آب سرد است و برای لطافت و براق بودن هر چه سریع تر پارچه های ساتن مبلمان می بایست زود اقدام به لکه بری کرد. در زیر به لکه زدایی چند نوع لکه های مختلف مبل ساتن اشاره می شود.

پاک کردن لکه روغن از پارچه ساتن مبلمان

با کمک یک حوله تمیز روغن لکه را با فشار تمیز کنید و سپس از ترکیب پودر شوینده و آب خمیری برای لکه بری سریع و قوی این پارچه به کار ببرید.

پاک کردن لکه خون از پارچه ساتن مبلمان

اجازه بدهید که لکه با آب سرد به مدت یک ساعت خیسانده شود و بعد با پنله ماده شوینده را با ملایمت یا چرخش دایره وار از داخل به کار ببرید تا لکه پاک شود.

پاک کردن لکه های حاصل از آلودگی محیط مانند گل بر روی پارچه های ساتن مبلمان

ابتدا با استفاده از یک برس نرم گل ها را بتکانید و بعد پارچه مرطوب آغشته به صابون را جهت محو کردن لکه به کار ببرید.

پاک کردن لاک ناخن از روی پارچه ساتن

یک پد لاک پاک کن بدون استون را به صورت ضربه ای با لکه چندین بار تماس دهید تا لکه کمرنگ شود و در آخر بقایای محلول پد لاک کن را با یک پارچه سفید مرطوب و تمیز از روی مبل ساتن کاملاً تمیز کنید.

پاسخی بگذارید

خروج