رزرو

پاک کردن لکه لوازم آرایش از فرش

یکی از انواع لکه که معمولا فرش های هر خانه به ویژه فرش های اتاق خواب را تهدید می نماید، لکه ناشی از لوازم آرایشی مانند رژ لب، کرم پودر، پنکک، لکه خط چشم، سرمه و سایر لکه لوازم آرایشی است. اولین نکته ای که در خصوص لکه های آرایشی می بایست رعایت کرد، استفاده از روش های خانگی برای پاک نمودن آنهاست. در روش قالیشویی خانگی با لوازمی که در هر خانه ای در دسترس است می توان به پاک کردن لکه پرداخت.

بنابراین جهت رفع کامل لکه ها آرایشی می بایست از خدمات قالیشویی ها بهره ببریم.

پاک کردن لکه رژ لب از فرش

لکه رژ لب از جمله لکه هایی چرب بر روی فرش است که می بایست در لحظه برای پاک نمودن آن، اقدام نمود. ابتدا مقدار باقیمانده از رژ لب بر روی فرش را بوسیله چسب نواری یا یک کارد از روی فرش بردارید تا جایی که از نفوذ آن در تاروپود فرش جلوگیری نمایید. سپس کاسه از آب و کف تهیه نموده و با اسفنج نقطه لکه را بشورید. این کار می بایست به آرامی انجام گیرد تا لکه کمرنگ گردد. برای پاک شدن کامل لکه می بایست از خدمات لکه برداری از فرش در قالیشویی ها کمک بگیرید.

پاک کردن لکه پنکیک از فرش

کرم پودر نیز مانند رژ لب لکه ای چرب بر روی فرش باقی می گذارد لذا مراحل پاک کردن ان از روی فرش مانند مراحل روش پاک کردن لکه رژ لب می باشد با این تفاوت که از آنجایی که لکه ناشی از کرم پود چرب تر از رژ لب می باشد می بایست پس از شستشو یک محلول تینر با دستمال خشک بر روی لکه بگذارید تا به آن جذب گردد.

چنانچه پنکیک پودری روی فرش شما خرد شد و فرش را لکه دار نمود، توصیه می گردد با یک فرچه پودر های لای تار و پود فرش را پخش نمایید تا جذب فرش نشوند، زیرا که این لکه ها خشک هستند. بهتر است برای پاک نمودن کامل لکه از خدمات قالیشویی استفاده نمایید. برای پاک کردن سایر لکه های لوازم آرایشی نیز بستگی به درجه چربی آنها از روش هایی که در بالا اشاره شده می توان استفاده نمود.

پاک کردن لکه لاک از روی فرش

کی از دیگر از انواع لکه های آرایشی رایج بر روی فرش، لکه های ناشی از ریختن لاک بر روی فرش می باشد. اگر حجم لاک ریخته شده زیاد است توسط یک پارچه به صورت عمودی حجم لاک باقیمانده از روی فرش را بردارید مراقب باشید تا پارچه را بصورت افقی بر روی فرش نکشید که باعث پخش شدن بیشتر لاک بر روی فرش نشوید. اگر رنگ فرش شما روشن می باشد می توانید بوسیله پدهای پاک کننده لاک که آغشته به استون هستند، لکه ناشی از لاک را کمرنگ ویا حتی پاک نمایید. چنانچه فرش شما رنگ تیره دارد می توانید با یک قطره چکان الکل بر روی لکه لاک بریزید و سپس با پارچه تمیز بر روی لکه بکشید تا لکه پاک گردد.

سایر لکه های لوازم آرایشی نیز بستگی به درجه چربی آن ها دارد که از روش هایی که در بالا ذکر شد در منزل استفاده کنید.

نحوه لکه برداری لوازم آرایش در قالیشویی

در کارخانه های مکانیزه همه فرش ها با روش اتوماتیک با دستگاه قالیشویی شستشو می شوند ولی فرش هایی که حالت خاص دارند، لکه های خاصی مثل لوازم آرایشی دارند ابتدا با استفاده از لکه برداری از فرش با روش های مختلف اقدام می شود و بعد وارد دستگاه می کنند.

لازم به ذکر است لکه های لوازم آرایشی بر روی مبلمان هم ممکن است اتفاق بیافتد که باز هم با این حال از روش بالا استفاده کنید و از روش خشکشویی مبلمان با دستگاه بخار به کمک کارکنان قالیشویی اقدام کنید.

پاسخی بگذارید

خروج