رزرو

شستشوی فرش نخ کنف

فرش های کنفی دارای طبیعی می باشند که بسته به نوع رنگ آمیزی متفاوت هستند.

استفاده از یک برس قالیشویی محکم نرم اولین ابزار جهت شستشوی فرش های کنفی می باشد سرعت در لکه برداری از فرش های کنفی بسیار حائز اهمیت است.

در کل جهت زدودن خاک در هفته دو بار فرش کنفی خودتان را با تکان دادن جابجا کنید.

قالیشویی نوید باران با داشتن کارشناسان مجرب و دستگاه های مناسب برای شستشوی فرش های کنفی آماده ارائه بهترین خدمات برای شماست.

زدودن لکه های مایع از فرش کنفی

ابتدا یک پودر خشک شویی تمیز کننده را بر روی فرش بپاشید و برای تمیز کردن فیبرهای کنفی از قلم موی محکم استفاده کنید و در آخر فرش را جارو بکشید.

زدودن لکه های جامد از فرش کنفی

ابتدا لکه جامد را توسط یک چاقو بردارید سپس با یک قلم موی محکم محل لکه را مالش دهید و بعد نوبت به جارو برقی می رسد. جهت جلوگیری از نشت هر گونه مایعات اسیدی مانند شراب قرمز درون فرش سریعاً هر گونه رطوبت را با فن یا سشوار خشک نمایید.

نخ و تار و پود فرش کنفی چیست؟

الیاف کنف در لیف درخت و خسته چوب یافت می شود و یکی از مقرون به صرفه ترین الیاف طبیعی بعد از پنبه می باشد. نخ کنفی ۱۰۰% قابل تجزیه است و از خواص دیگر آن می توان به عایق بودن و ضد الکتریسیته ساکن اشاره کرد.

این دسته فرش ها برای جلوگیری از انتقال آلودگی به هنگام تردد و حفظ بهداشت و نظافت کاربرد فراوانی دارند.

تار و پود این قبیل فرش ها به استحکام بالای نخ شهرت دارند و خصوصیت زمخت بودنشان باعث جلوگیری از چروک شدن فرش می گردد. فرش های با نخ کنفی در مقابل عوامل بیولوژیکی مانند قارچ و بید مقاوم می باشند.

مواد شوینده مناسب برای فرش کنفی

جهت شستشوی فرش های کنفی از مخلوط یک بخشی سفید کننده یا پودر خشک شویی به ۶ قسمت آب در یک بطری اسپری استفاده نمایید. ابتدا مخلوط را در یک نقطه ناشناخته از فرش تست نمایید.

در حین کار از برس نرم استفاده کنید. معمولا سفید کننده به فرش کنفی آسیبی نمی زند. جهت جذب فیبرهای کنف فرش و حفاظت از لکه های احتمالی بهترین راهکار جهت درمان فرش و پیشگیری استفاده از سیلر کنف می باشد.

خطرهای احتمالی در شستشوی فرش کنفی

همانطور که ذکر شد جهت شستن لکه فرش های کنفی فرچه نرم و برس سفت را جهت زدودن کپک فرش انتخاب کنید در غیر این صورت به فرش آسیب می رسانید و چنانجه برای لکه بری این گونه فرش ها هر چه زودتر اقدام کنید احتمال تثبیت لکه کمتر خواهد بود و از بین بردن آن آسان تر است.

جاروبرقی کشیدن را نیز پس از لکه بری مواد جامد از فرش های کنفی فراموش نکنید. در مطالب پیشین اشاره شد که پودر خشکشویی فرش بهترین مواد شوینده برای فرش های کنفی می باشد زیرا علاوه بر اینکه به الیاف درخشندگی می دهند هیچ آسیبی را نیز وارد نمی کنند.

یکی از آسیب های احتمالی وارده شده به فرش های کنفی کپک های ایجاد شده روی آن می باشد برای لکه بری سریع کپک را توسط یک پارچه تمیز بردارید و بعد مخلوطی حاصل از شش پیمان آب و یک پیمانه سفید کننده تهیه کنید و پس از تست این محلول در گوشه ای از فرش و عدم تغییر رنگ های فرش، محلول را روی محل اسپری نمایید و با برس بشویید.

پس از گذشت ۱۰ دقیقه محل را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید؛ دقت فرمایید که هرگز جهت خشک کردن فرش کنفی ان را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید.

نکته آخر: این است که اگر لکه ها قدیمی تر باشند آن را به پرسنل خبره و مرکز قالیشویی معتبر نوید باران بسپارید تا فرش های کنفی شما به بهترین وجه ممکن و با تضمین سلامت شسته و تحویل داده شوند.

پاسخی بگذارید

خروج