رزرو

روش های قالیشویی خانگی به کمک دستگاه و حلال ها

(مقاله زیر حتی در از بین بردن لکه ادرار حیوانات خانگی هم موثر هستند.)

آیا فرش های شما پر از لکه شده اند؟ فرشتان لکه های وحشتناکی دارد و بوی بدی می دهد؟ مقاله زیر به شما کمک می کند لکه برداری از فرش و یا روش قالیشویی خانگی را یاد بگیرید.

فرش ها نرم و تمیز احساس دنج و خوبی دارند. از آن طرف قالیچه و فرش هایی که جایی برای ادار سگ، چربی، قهوه یا هر نوع لکه بودار دیگری بوده اند حداقل این است که احساس بدی هنگام تماس با آن ها به آدم دست می دهد. ممکن است حتی در این شرایط فکر این هم به ذهنتان برسد که کلا فرش هایتان را عوض کنید و به هزینه آن فکر کنید.

اما قبل از این کارها، بیایید سعی کنید با خواندن این مقاله و آموزش قالیشویی آن این آسیب ها را از بین ببرید. این راهنما به شما مواد مورد نیاز، ابزار و روش هایی را که برای تمیز کردن لکه ها به آن نیاز دارید را به شما معرفی می کند تا بتوانید هر نوع لکه و بوی بدی را از فرشتان بزدایید. همچنین شما خواهید آموخت زمانی که سریعا حادثه رخ می دهد چکار کنید تا آسیب حداقلی به فرشتان برسد.

قالیشویی مبتدی برای از بین بردن لکه

هر چه سریع تر دست به عمل بزنید، شانس موفقیت شما در از بین بردن لکه فرش بیشتر خواهد بود. سرعت عمل حتی ممکن است باعث شود لکه حتی شکل هم نگیرد!

زمانی که کوچک ترین تغییر رنگی در سطحی از فرشتان احساس کردید بلافاصل دست به کار شوید! اولا، اگر هر گونه کثیفی قابل جداسازی ای را مشاهده کردید سریعا آن را با چاقو یا قاشقتان بردارید.

هدف شما باید این باشد که نگذارید این کثیفی بیشتر درون فرشتان فرو رود، پس حواستان باشد که از فشار دادن زیاد از حد جلوگیری کنید و مواد را محکم تر درون فرش فشار ندهید. سپس به آرامی با پارچه یا دستمال توالت خیس آن را خشک کنید. از پارچه ساده یا دستمال توالت بدون رنگ و طرح استفاده کنید و لکه را به آرامی با ضربات دستتان خشک کنید. این روند ممکن است چندین دقیقه طول بکشند پس صبور باشید. حالا به این منطقه شوینده ضد لک مخصوص قالیشویی خانگی بزنید.

می توانید این محصولات را در سایت های اینترنتی یا سوپر مارکت ها تهیه کنید. در انتها، ناحیه را با آب سرد بشویید (هرگز از آب گرم برای این کار استفاده نکنید) و سپس دوباره با دستمالتان آن را خشک کنید.

از بین بردن لکه ادار سگ و گربه

اولین نکته در رابطه با این نوع قالیشویی این است که هرگز از تمیز کننده های حرارتی استفاده نکنید. حرارات بالای این تجهیزات احتمالا بو و ظاهر لکه را بدتر از قبل می کند. ابتدا درست مثل یکی لکه عادی با آن رفتار کنید و سعی کنید با دستمال نهایت رطوبت ممکن را جذب کنید.

سپس از پاک کننده ادار حیوانات خانگی استفاده کنید. یادتان باشد که همیشه به جای کشیدن حالت دستتان ضربه وار باشد و فرش را در مایع قالیشویی غرق نکنید. این فرآیند را تا زمانی که لکه و بو از بین بروند تکرار کنید. راه دیگری هم وجود دارد و آن استفاده شوینده قالیشویی خانگی است که منظور همان تی خیس است. پس از آن می توانید ناحیه را با آب سرد بشویید.

دستگاه قالیشویی خانگی

آیا می توان برای قالیشویی به روش خانگی از دستگاه خاصی استفاده کرد؟

باید گفت که در بازار دستگاه های قالیشویی خانگی مختلف ممکن است که شما می توانید آن ها را تهیه کنید و در مواقع نیاز و آلودگی و لک شدن فرش ها از آن استفاده کنید. در این میان می توان گفت دستگاه بخارشویی که کار از قالیشویی با بخار را انجام می دهد می تواند بهترین روش برای قالیشویی خانگی باشد ولی باز هم بستگی به نوع لک فرش شما دارد

معمولا این دسنگاه های خانگی برای فرش های دستباف مناسب نیستند و ممکن است به تار و پود دستباف که ظریف تر هستند آسیب بزند و در کل شستشوی فرش دستباف کلا مجزا می باشد از هر گونه شستشو.

از بین بردن بوی بد فرش

بعضی وقت ها ممکن است بعد از شستشو، فرش ما بوی نامطبوع بگیرد که علت بوی بد فرش بعد از قالیشویی می تواند دلایل مختلف داشته باشد. برای پاک کردن فرشتان از بوی بد، ابتدا هر نقطه ای که بوی زیادی می دهد را با پارچه خیس تمیز کنید. سپس این کار را با یک پارچه خشک تکرار کنید تا فرشتان خشک شود. سپس به فرشتان کمی جوش شیرین بزنید. پس از نیم ساعت فرش را با یک جارو برقی تمیز کنید و اگر هنوز بویی احساس می کنید این روند را تکرار کنید.

پاسخی بگذارید

خروج