رزرو

پرزگیری فرش قبل از قالیشویی

دلایل به وجود امدن پرز فرش همیشه کثیفی و آلودگی محیط نیست. اگر در مرحله بافت فرش از اب و روغن به اندازه کافی استفاده نشود و ثبت حرارتی به خوبی تنظیم نشود فرش دچار پرزدهی می شود.

پرزگیری فرش در قالیشویی بعد از خاک گیری انجام می شود که فرش در سالن شستشو پرداخت فرش و پرزگیری می شود. برای از بین بردن پرز فرش در منزل می توانید کیسه حمام مرطوب را به روی خواب قالی بکشید و در سال چند بار از شامپو فرش استفاده کنید.

در قالیشویی چطور پرزگیری فرش انجام می شود؟

اگر فرش قبل پرزگیری غبارگیری نشود و می تواند سبب خراب شدن دستگاه قالیشویی گردد. سپس فرش در قسمت کارگاهی و در قسمت پرزگیری کاملا باز می شود و روی ریل دستگاه قرار می گیرد و در آخر پرزگیری با استفاده از دستگاه صنعتی پرزگیری با قدرت مکش بسیار زیاد انجام می شود که این عملیات توسط متخصصین حرفه ای انجام می شود چون در غیر این صورت امکان آسیب و پارگی فرش وجود دارد.

همچنین تنظیم قدرت مکش دستگاه پرزگیری توسط اپراتورهای کارآزموده صورت می گیرد و برای فرش با هر قطر مختلف تنظیمی جداگانه لازم است. در عملیات پرزگیری قالیشویی ها پرز فرش به طور کامل از بین می رود و نخ های باقی مانده پس از تحویل فرش به آسانی با جاروبرقی برطرف می شوند.

پرزگیری برای قالی دستباف مناسب است یا ماشینی؟

وجود پرز معمولا در فرش های ماشینی بیشتر است اما برخی فرش های دستباف نیز به دلیل بلندی الیافی که توسط مهار نشده اند دچار پرز می شوند.

فرش های نو نیز دچار پرز می شوند که بعد از مدتی استفاده این مشکل خود به خود حل می شود. پرز فرش های ماشینی به دلایلی چون ضخامت نخ زمینه، کیفیت اهار به کار رفته، کیفیت الیاف به کار رفته، نوع نخ و چگونگی وصل شدن نخ خاب به فرش بستگی دارد.

این فرش ها از جنس اکرلیک هستند و پرز دادن آن ها طبیعی است. استفاده از فوم نگهدارنده فرش به این دلیل که موجب جذب فشار پا می شود پاخوردگی فرش و در نهایت پرز های فرش را کمتر می کند.

به دلیل حساسیت بیش از حد فرش دستباف در قالیشویی ها اقداماتی مانند لکه بری، سفید کننده و پرزگیری باعث شده است که خدماتی بیش از شستشوی عادی برای سلامتی این فرش ها صورت گیرد.

در کل پرزگیری فرش در قالیشویی با سیستم های صنعتی هوادهی انجام می شود و طرز کار این سیستم ها بر مبنای تمیز بودن و زدودن گردوغبار فرش پیش از پرزگیری است.

پاسخی بگذارید

خروج