رزرو

دستگاه قالیشویی

دستگاه قالیشویی در کارخانه ها به صورت مکانیزه وجود دارد که شامل چندین نوع می باشد که هر کدام یک کاری را انجام می دهند:

  • شستشو
  • بسته بندی
  • خشک کردن

و در ادامه درباره انواع دستگاه قالیشویی بیشتر گفته می شود.

با استفاده از دستگاه های قالیشویی و یا تکنولوژی روز دنیا کیفیت شستشوی فرش و رضایت مندی مشتری افزایش یافته است. این دستگاه ها اتوماتیک هستند که هم کار شستشو هم کار خشک کن را بدون آسیب رسانی به تاروپود فرش انجام میدهند.

در این روش با کمترین نیاز به منابع انسانی فرش ها مراحلی را مانند غبارگیری، شستشوی یک پارچه، خشک کن صنعتی یا گرمخانه گازی، بازرسی کارشناسان و رفوگری و لکه گیری طی می کنند.

قیمت دستگاه قالیشویی

کارخانه های تولید دستگاه قالیشویی در خارج از کشور و داخل کشور وجود دارد که با توجه به استاندارد سازی ها می تواند این دستگاه ها متفاوت باشد، مسلما قیمت دستگاه قالیشویی که در داخل ایران ساخته می شود ارزان تر است ولی خارج از کشور هم باید در نظر گرفت که از کدام کشور خریداری می شود به این خاطر به شما توصیه می شود ابتدا انواع دستگاه قالیشویی را بشناسید و بعد اقدام کنید.

دستگاه های قالیشویی شامل چه دستگاه هایی است؟

دستگاه قالیشویی شامل:

  • دستگاه اتوماتیک ریلی
  • اتوماتیک ثابت
  • دستگاه آبگیر لوله ای
  • دستگاه خاک گیر دورانی

این دستگاه ها فرچه های چرخنده دارند تا فرش به خوبی خیسانده شود و با چرخیدن فرچه ها روی سطح فرش شوینده به تمام فرش نفوذ می کند.

تشخیص کارشناس که چند بار این فرآیند انجام شود از بارزترین مراحل قالیشویی مکانیزه است. در مرحله آب گیری فرش را بهخ صورت لول شده در دستگاه خشک کن فرش با آبگیر لوله ای قرار می دهند تا آب فرش گرفته شود و سپس برای خشک کردن نهایی فرش را به سالن گرمخانه میبرند.

ماشین آبگیر لوله ای

با این دستگاه از فناوری های مدرن برای خشک کردن فرش استفاده می شود که دارای ۲ مدل بدون درب و درب دار است. از مشخصات این دستگاه های مکانیزه قالیشویی:

  • داشتن برنامه شستشو
  • داشتن میکروسوئیج
  • میزان آبگیری فرش بیش از ۹۹ درصد
  • شمارش تعداد فرش های آبگیری شده در روز می باشد

این آبگیر ها از پارگی و چروک شدن فرش بعد از شستشو جلوگیری می کنند، زیرا دستگاه به آرامی حرکت می کند و پس از آبگیری به طور اتوماتیک به دور معکوس زده، فرش به حالت اولیه برمیگردد و لول می شود، با این روش مدت زمان آبگیری کمتر از ۳ دقیقه می باشد و حتی بدون نیاز به متخصص امکان پذیر می باشد.

این دستگاه یکی از ملزومات مهم در کارخانه قالیشویی می باشد و فرش در واقع بر اثر چرخش دورانی با سرعت این دستگاه تمامی اب و مواد شوینده اش خارج می شود، که حتی در فصل زمستان هم این امر امکان پذیر است و استفاده از این آبگیرهای لوله ای مشکلاتی مانند نحوه آویزان کردن فرش ها و محدودیت فضا جهت پهن کردن فرش ها برای خشک کردن را از بین برده است.

ماشین خشک کن قالی

خشک کردن فرش با ماشین یکی از اهداف بالا بردن کیفیت شستشوی فرش با ماشین آلات بروز است. این دستگاه قالیشویی که در اصطلاع سانتریفیوژ گفته می شود لوله ای شکل است و به صورت دورانی می چرخد و آب فرش تا حد ممکن گرفته می شود تا پروسه خشک کردن فرش سریع تر انجام شود.

این ماشین با بهره گیری از یک موتور کاملا قدرتمند توان آبگیری بیش از ۹۸ درصد آب فرش را دارد.

جداره های داخلی و بیرونی این دستگاه از ورق های فولادی با روکش رنگ استاتیک و گالوانیزه جهت جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی ساخته می شود و دارای انواعی مانند دیگ آب گیر قالیشویی، شلاق زن دستی و اتوماتیک می باشند. کنترل دستگاه قالیشویی تمام اتوماتیک بوده و قابلیت تنظیم دارد.

پاسخی بگذارید

خروج