رزرو

۵ توصیه کارشناسان قالیشویی برای سالم نگه داشتن فرش ها

این روزها قالیشویی در تهران به مرور افزایش یافته است، اما در این میان به قالیشویی هایی اعتماد کنید که از کادر مجرب و کارشناسان فرش استفاده کرده اند.

کارشناسان فرش در قالیشویی نوید باران که وظیفه کنترل کردن فرش ها دارند، توصیه هایی برای بهتر ماندن فرش های شما در نظر گرفته اند که بهتر است در این مقاله از این توصیه ها با خبر شوید.

۱- سالانه حداقل یک بار فرش های خود را به قالیشویی بسپارید

حتما سعی کنید فرش هایتان را حداقل یک تا دو بار به قالیشویی بسپارید تا کاملا به روش های مناسب فرش شما را شستشو دهند. اکثر خانم های خانه دار به علت وسواسی که به خرج می دهند سعی دارند فرش های خودشان را در منزل شستشو دهند با استفاده از شامپو فرش و یا روش های دیگر ولی این نوع شستشو ها تمامی گرد و خاک و کثیفی فرش را نمیگیرد و به مرور زمان فرش های شما چرک مرد می شوند و دیگر جلوی خوبی توصیه نخواهند داشت پس به شدت پیشنهاد میگردد از روش های قالیشویی استفاده کنید.

۲- ریشه های فرش خود را حتما کاور بکشید

ریشه های فرش به ویژه در فرش های دستباف که به صورت دستی بافته شده است، بسیار در معرض آسیب و کثیف شدن است زیرا ریشه های فرش در مسیر پاخوردگی زیادی وجود دارد و ممکن است همیشه ریشه های فرش کنار درب منزل و یا کنار درب ورودی آشپزخانه قرار بگیرد.

پس حتما به توصیه کارشناسان قالیشویی ریشه های فرش خود را کاور کنید که هم اینکه آسیب نبیند و اینکه مرتب شوند و از پاخوردگی و بهم ریختگی جلوگیری کنند.

کاور ریشه فرش در حالت کلی یکی از خدمات مهم قالیشویی نوید باران میباشد که در برخی موارد که با ترمیم ریشه فرش مواجه میشویم حتما از کاور ریشه استفاده میکنیم.

۳- مرتبا هفته ای ۲ بار فرش های خود را جاروبرقی بکشید

در طول هفته توصیه می شود حداقل ۲ بار قالی های خود را اعم از دستباف یا ماشینی حتما به روش صحیح جاروبرقی کنید که گردوغبار لا به لای پرز های فرشتان پخش نشود که باز هم مشکل چرک مورد پیش نیاید. جاروبرقی زدن به حفظ و ماندگاری فرش ها به شدت کمک می کند.

۴- لکه برداری از فرش ها در همان لحظه

بیشتر پیش می آید که در منزل بر اثر یک اتفاق و یا هر لحظه چیزی بر روی فرش بریزد و لکه بدی در فرش ایجاد کند، به این خاطر گفته می شود حتما فرش هایتان را همان لحظه لکه برداری کنید حال ممکن است این لکه ها شامل لکه چای، قهوه، خون، لوازم آرایشی و… باشد که در این مقاله لکه برداری از فرش می توانید روش های خانگی و فوری را بخوانید تا از فرش هایتان نگهداری کنید.

۵- از رطوبت و خیسی فرش ها حدالامکان جلوگیری کنید

رطوبت می تواند فرش های شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و مشکلاتی از قبیل پوسیدگی فرش، قاطی کردن رنگ فرش و از بین رفتن تار و پود فرش ایجاد کند که این ها هر کدام روش های مختلفی برای برطرف کردن آن ها دارند.

معمولا در شمال ایران به دلیل رطوبت اکثر فرش ها دچار پوسیدگی می شوند ولی بهتر است راه های جلوگیری از پوسیدگی فرش توسط رطوبت را بدانیم تا از مشکل پیشگیری کنیم.

پاسخی بگذارید

خروج